Hoe start je een samenwerking met Ameel Candy World?
Ben je op zoek naar een betrouwbare verdeler voor jouw lekkerste snoepjes, chocolaatjes, koekjes, snacks en drankjes? Dan ben je bij Ameel Candy World aan het juiste adres! Wij zijn een groothandel gespecialiseerd in het leveren van hoogwaardige zoetwaren in de B2B sector. Of het nu een kleine buurtwinkel of een grote supermarkt is, wij bieden een uitgebreid assortiment van de beste merken en producten tegen competitieve prijzen.
Als je geïnteresseerd bent in een samenwerking met ons, neem dan gerust contact met ons op via info@ameelcandyworld.be. Ons ervaren en enthousiaste team staat voor je klaar om te luisteren naar jouw aanbod. Wij selecteren dan de beste producten voor onze doelgroepen. Wij voorzien ook een uitstekende service met vlotte communicatie.
Leveranciersfiche
Wij stellen hoge eisen aan onze leveranciers en willen graag dat onze klanten kunnen genieten van de beste producten. Om ervoor te zorgen dat we goed geïnformeerd zijn over jouw producten en diensten, verzoeken wij je om onze leveranciersfiche in te vullen.
Als je geen gestandaardiseerde invulformulier hebt, kan je ons formulier hieronder downloaden en invullen.
Artikelfiche
Bij ons staat kwaliteit hoog in het vaandel en we hechten veel belang aan het garanderen van uitstekende producten aan onze klanten. Om dit te kunnen garanderen, vragen wij aan alle fabrikanten om ons hun artikelfiches te bezorgen. Hierdoor krijgen wij een duidelijk inzicht in de samenstelling van jouw producten en kunnen we onze klanten voorzien van nauwkeurige en gedetailleerde informatie.
Als je geen gestandaardiseerde invulformulier hebt, kan je ons formulier hieronder downloaden en invullen.
Samenwerking
Bij het begin van elke samenwerking maken we afspraken rond de tarieven, condities, betalingen, leveringen etc. Deze afspraken leggen we vast in een jaarlijkse samenwerkingsovereenkomst.
Wij vragen om prijsaanpassingen ten minste 4 maanden vooraf naar ons te communiceren, vergezeld van een Excel-file, met alle nodige informatie (art.nr, art. omschrijving, EAN code per doos, oude prijs per doos en nieuwe prijs per doos) en motivatiebrief.
Vanaf 2025 werken we met de 4 hiernaast vermelde vastgelegde momenten waarop prijsaanpassingen kunnen ingaan.
Datum prijsaanpassing | Ontvangst prijsaanpassing ten laatste op |
1 februari | 1 oktober |
1 mei | 1 januari |
1 augustus | 1 april |
1 november | 1 juli |
Nuttige contactgegevens
Facturatie: invoice@ameelcandyworld.be
Betalingsherinneringen: reminder@ameelcandyworld.be
Beeldmateriaal: foto@ameelcandyworld.be – marketing@ameelcandyworld.be
Prospectiebonnen: info@ameelcandyworld.be – filip.vanvyve@ameelcandyworld.be
Telefoonnummer aankoopafdeling: +32(0)51 26 74 07
Certificaten
Bij ons staat kwaliteit hoog in het vaandel en daarom zijn we er trots op dat we het IFS-certificaat hebben behaald. Dit certificaat garandeert de hoogste normen voor voedselveiligheid en kwaliteit. We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat onze producten aan deze normen voldoen en dat we onze klanten de beste producten kunnen bieden.
Om onze samenwerking met jou nog verder te verbeteren, maken we gebruik van de gedeelde GS1-databank. Dit stelt ons in staat om gemakkelijk en efficiënt de benodigde informatie over onze producten te delen. Nadat de artikelfiches zijn aangemaakt, kunnen we deze opvragen bij GS1. Dit zorgt voor een gestroomlijnd proces en een naadloze samenwerking tussen ons en onze klanten. We vinden het belangrijk om transparant te zijn over de kwaliteit van onze producten en onze inspanningen op het gebied van voedselveiligheid.
Bekijk hier ons IFS Certificaat – Roeselare en IFS Certificaat – Izegem.
Ameel Candy World is ook BIO gecertificeerd. Dit wil zeggen dat we BIO-producten mogen stockeren, vervoeren en in de markt mogen zetten. Voor export zijn we ook gecertificeerd, maar hier moet er voldaan worden aan de eisen van het land van bestemming.
Bekijk hier ons BIO Certificaat – Roeselare en BIO Certificaat – Izegem.
Hoe werkt onze recall procedure?
Bij Ameel Candy World nemen we de veiligheid en kwaliteit van onze producten zeer serieus. In het onwaarschijnlijke geval dat een door ons geleverd product een risico vormt voor de gezondheid van consumenten, hebben we een Recall Procedure opgezet die voldoet aan de richtlijnen van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV). Dit is hoe het werkt.
Melding FAVV
Het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV) of de leverancier meldt het probleem aan ons, dit vergt een recall procedure.
Tracering
We beginnen met het traceren van de betreffende producten in ons distributienetwerk. Om een efficiënte communicatiestroom te waarborgen, gebruiken we gestandaardiseerde documenten en procedures die voldoen aan de FAVV-vereisten.
Mailing
We sturen een mailing naar onze klanten die de betreffende producten hebben ontvangen om hen op de hoogte te stellen van de recall en de noodzakelijke stappen die ze moeten nemen.
Update nieuwspagina
We werken ook onze nieuwspagina op de website bij met de recall-aankondiging om een breder publiek te bereiken. Vaak in combinatie met een pop-up op onze website.
Telefonisch contact
We bellen persoonlijk onze klanten op om de recall-procedure te bespreken, hun vragen te beantwoorden en de volgende stappen te coördineren.
Kostenraming
We houden de kosten bij die gepaard gaan met de recall-procedure en eventuele verloren marges of extra tijd die nodig is. We laten geen kosten buiten beschouwing, maar we rekenen ook geen extra kosten aan.
Vraag zeker de kostenraming op bij jouw aankoper.
Vertrouwen
Wij hopen dat je nooit met een recall te maken krijgt, maar als dat toch het geval is, kan je erop vertrouwen dat wij er alles aan doen om de veiligheid van onze klanten te waarborgen en een effectieve recall-procedure uit te voeren.
Procedure voltooid
De recall procedure is voltooid en er vormt geen verder risico.
Promotiefolder
Ben je geïnteresseerd in het promoten van jouw producten in één van onze folders? Wij bieden een uitstekende kans om jouw promoties te presenteren aan een breed publiek via onze folders.
Wil je de mogelijkheden verkennen en bespreken hoe jouw promoties optimaal tot hun recht kunnen komen? Neem dan contact op met jouw aankoper, die je graag verder helpt met alle details en beschikbare opties.
Bekijk hier alvast alle technische details.
Bekijk hier de promotieplanning van 2025.
Onze marketingoplossingen
Ben je op zoek naar effectieve marketingoplossingen voor jouw producten? Wij bieden zowel offline als online marketingoplossingen aan, ongeacht de grootte of sector van je bedrijf. Of je nu geïnteresseerd bent in het opzetten van een online campagne op Facebook, Instagram of Google of het opmaken van een e-mailcampagne, wij kunnen je helpen bij het creëren van de meest effectieve en aantrekkelijke communicatie voor jouw producten.
Om de mogelijkheden te bespreken en de technische details te raadplegen, kan je terecht bij jouw aankoper.
Of je nu geïnteresseerd bent in het vergroten van je online aanwezigheid, het verbeteren van je merkbekendheid via influencer marketing, het vergroten van de verkoop of het bereiken van nieuwe klanten, wij hebben de kennis en ervaring om jouw bedrijf te helpen.
Google Ads Campagnes
Product Photography
Social Media Marketing
Offline Marketing
Influencer Marketing
Email Marketing
Copywriting
SEO – SEA
Ontmoet ons team
Welkom bij ons team aankoop, marketing en logistiek!
Ons team is altijd beschikbaar om vragen te beantwoorden en jou te begeleiden bij elke stap van het proces. Wil je ons team ontmoeten en meer te weten komen over onze werkwijze en filosofie?
Neem gerust contact met ons op om een afspraak te maken via +32 51 26 74 07 en kom langs in Roeselare. We kijken er naar uit jou te ontmoeten!
Filip Van Vyve
Senior Purchase Manager
Jürgen Lampe
Purchase Manager – Senior Corporate Buyer
Karen Lefevre
Junior Corporate Buyer
Christophe Callewaert
Junior Corporate Buyer
Jolien Carels
Purchase Assistant
Melanie Dupont
Purchase Assistant
Jolien Debo
Controller
Els Verfaillie
Marketing Publishing Specialist
Justien Rosseel
Marketing Manager
Bianca Deprez
Fantasty Creative Manager
Guillaume Reynaert
Logistics & Quality Manager
Thomas Deloof
Assistant Quality Manager
Voorzieningen bij Ameel Candy World
Elektrische voertuigen laden
Wij beschikken over 8 AC-laders (22 kW) en 2 DC-laders (60 kW). Onze laders zijn van hoge kwaliteit en voldoen aan de strengste veiligheidsnormen, zodat je met een gerust hart kan opladen.
Onze laders zijn compatibel met een breed scala aan elektrische voertuigen, zodat je je geen zorgen hoeft te maken over compatibiliteitsproblemen. Ze zijn gebruiksvriendelijk en eenvoudig te bedienen, zodat je direct aan de slag kan met het opladen van je auto.
Om jouw laadsessie te starten gebruik je jouw laadpas met RFID-chip.
Inhoud delen op onze monitoren
We gebruiken Clevershare voor het delen van uw scherm op onze monitoren in de vergaderzalen. Daarom is het nuttig dat je de Clevershare-app installeert wanneer je bij ons langskomt. Er is ook een HDMI-kabel aanwezig om jouw toestel aan onze monitoren koppelen.